glömmer,glömmer,glömmer...

Jag glömmer saker väldigt fort, som en guldfisk typ. E har tröttnat på att jag glömmer saker hela tiden. Jag glömmer väldigt mycket. Som t.e.x vart jag lagt saker, glömmer viktiga datum, glömmer att jag frågat  saker, glömmer vart jag ställt bilen, glömmer matlådan, glömmer,glömmer,glömmer!

Därför köpte jag en kalender där jag skriver upp viktiga saker. Problemet är att jag glömmer att skriva upp saker i kalendern och om jag skulle råka komma ihåg att skriva upp nåt så glömmer jag att titta i den. Så när det viktiga datumet kommer så är det försent....

M fyllde år 23:e Juli. Häromdagen fick jag panik för jag kom på att jag hade glömt att säga grattis och köpa present.
Men, så kom jag på att jag hade ju faktiskt köpt en present och hade ordnat lite myskväll här för henne. Då hade jag alltså glömt att jag hade firat henne! Korttidsminnet är uselt......

// M   -Som ska på dop på söndag och är livrädd för att glömma det. På riktigt, livrädd!

PS: J fick ringa mig i måndags och fråga om jag kommer på dopet eftersom jag hade glömt att medd. om jag kommer eller inte. Man skulle ha svarat på det senast 13/8, hade jag skrivit upp i kalendern....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0