Maaaaat....

Har jobbat hela dagen och är superdupertrött, det har varit som en storm hela dagen med grejer och människor överallt!
Det bästa var ändå när en gubbe var inne och skulle ha sina glajjor lagade.
Jo.....
Han kommer in med ett par trasiga glasögon. Gnäller lite på att det är dålig kvalité, men som man brukar säga -man får vad man betalar för.
I allafall... Jag går in på verkstan och grejar och fixar lite och kommer ut med ett par hela rena fina glasögon.
Kunden säger med förtjusning -oooohhh fick jag helt nya bågar?
Jag: Nej, det gick att laga!

Kund: Jaså HAN kunde laga den!

Jag: Va?

Kund: Ja HAN hade grejer där bakom så han kunde laga den.

Jag: VA??

Kund: Ja, vad bra att HAN hade grejer så de gick att laga!

Jag: HAN??? Vilken HAN? Det är väl jag som har lagat dom!

Kunden förvandlas till ett levande frågetecken och säger -jaha, du kan sånt du med!

Vad är det med folk egentligen? För det första så jobbar det ingen man där överhuvudtaget. Och tror dom att jag står där bakom disken som nån liten springflicka med jobb fram och tillbaks för att HAN på verkstan är för viktig för att ha tid att gå ut själv??  Herregud, jag blir chockad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0