Don´t fuck with me bartender!

Igår bestämde jag mig för att gå ut nykter, drack en öl hemma och ett halvt vinglas ute. Hade tidigare under dagen känt att stubinen inte var särskilt lång men var ändå på hyfsat humör.
När jag fått min "dagens" så betalade jag med en femhundring, tillbaka fick jag 220 kr. Dyrt tyckte jag, sa till bartendern: "-Ursäkta, jag fick bara en 200lapp.." varpå jag får ett snäsigt "-NEJ! Du fick två!" jag blev så jävla sne så jag (skäms lite såhär i efterhand men va fan) skrek: "-Du lurar fan inte mig, jag är nykter, jag fick EN 200lapp!", tönten till bartender var svensk och fick ur sig "-Sakta i backarna! Jag försöker inte lura dig."
Hade han varit le så hade han ju såklart kastat ut mig men antar att han inte ville göra det eftersom det ju var han som försökte sno mina pengar, hade jag varit full hade jag ju inte märkt det såklart, det är nog lönsamt att göra så.
Hade en kund sagt till mig att jag gett dem för lite växel hade jag ju sagt nåt i stil med "-OJ! Är du säker, förlåt, jag är lite trött idag." Skitbartender!

//Sur-C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0