Eftersom jag lovat att fylleblogga lite

Idag fick jag en trevlig invit (dessvärre inte från någon av manligt kön) från en tidigare anställd (hon har inte blivit av med jobbet men jag har ju som bekant sagt upp mig från min chefstjänst, helt enkelt), hon undrade om vi inte kunde ta en öl på min kvarterskrog (antagligen för att hon var nyfiken på vem han som jobbar där som hon vet att jag är sugen på är, han jobbade inte). Hur som helst blev det inte en öl utan jag slog på stort och åt mat och drack en hel del öl och hann väl med fyra fem toalettbesök så ni kan ju tänka er själva hur många det blev.

Vi pratade om allt möjligt och hade mycket trevligt och funderar på att ta ytterligare en reunion imorgon och åka på en så kallad "Harrytur" till Sverige för att inhandla diverse specerier vilket får mig att tänka på min favoritbok "Burksparven" som är uppväxt i en specerihandel.

Jag insåg ikväll att jag Verkligen hängt för mkt på min lokakala pub när jag stavade lokala fel och han i baren som jag inte pratat med mer än när jag köpt öl undrade var jag jobbade eftersom han förstod på min låga nivå på dricksen att jag inte fick dricks på mitt jobb trots att han var övertygad om att jag jobbade i utebranschen, varpå jag svarade: "-Nej, jag jobbar inte ute, jag bara gillar att va ute" Han:"-Jaha, du jobbar där, där har jag aldrig varit, det är bara tjejkläder där va?" "-Ja, det är ju därför man måste va ute mycket, eftersom det bara är tjejer där".

Hmm..

//C - som ikväll har varit så uppblåst i magen att hon har illustrerat det med att dra armarna så långt utanför magen de räkte och sa att man borde ta en nål och sticka hål för att lätta på trycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0