Livrädda i skogen

Häromnatten var jag påväg hem till Oslo, tillsammans med en tidigare kollega, från en så kallad "Harrytur". En utflykt som går ut på att åka till Sverige från Norge för att inhandla billiga saker, typ mat, sprit, tobak. Några kilometer efter att vi korsat gränsen, när vi är mitt ute i ödemarken, kommer det en bil bakom oss och börjar blinka i ljusen och sätter på rött ljus. Jag blev livrädd och skrek: -Ska det vara rött ljus när det är polisen i Norge?? Något det ju självklart inte ska men panik som jag hade eftersom jag inte direkt höll mig till hastighetsbegränsningen och vi var mitt ute i skogen så tänke jag att det kanske kunde vara så.

Jag förstår att om jag inte ska åka dit för någon typ av smitning om fallet skulle vara så lyckligt att det är polisen eller tullen och inte en galen bögrånmördare så är det bäst att jag stannar. Jag stannade men stängde inte av bilen och hade foten på gasen tills jag såg att det ur den blinkande bilen hoppade ut en liten blond tjej med hästsvans och reflexväst, då öppnade jag bildörren men gick inte ut, man vet ju aldrig, så ropar hon att det är tullkontroll varpå jag berättar med panik i rösten att jag nästan hade börjat gråta och mer eller mindre sa att jag trodde att vi skulle bli yxmördade i skogen. Så kom hon fram till bilen, klappade mig på axeln och sa att det inte var någon fara utan bara en tullkontroll, frågade lite om va vi köpt och hade inte ens nån lust att titta i bilen. Antar att de blev besvikna när de märkte att det va två blonda tjejer med ett par skor och fyra chipspåsar i bilen istället för två killar med 15 kg kokain.


//C - The big smuggler

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0